Oferowane usługi

ERP XL - Moduły systemu

ERP XL - Handel i Logistyka

1
Sprzedaż

System Comarch ERP XL zapewnia wsparcie procesów z obszaru handlu i dystrybucji od strony sprzedażowej (realizacja transakcji, obsługa za pośrednictwem sieci detalicznej, liczne kanały prowadzenia sprzedaży) oraz od strony zakupowej (kierowanie procesami i dokumentami handlowymi zakupu).

Funkcje sprzedaży:

Funkcjonalność modułu Sprzedaż:

  • realizacja wszystkich transakcji handlowych krajowych i zagranicznych,
  • katalogowanie i realizacja różnych scenariuszy reklamacyjnych, automatyczne korekty i sprawna obsługa zwrotu towarów,
  • elastyczna polityka cen i rabatów,
  • tworzenie mechanizmów, na których opierają się promocje (w tym tzw. pakietów promocyjnych typu: do dwóch zakupionych sztuk, trzecia gratis), oraz ustalanie czasowych ram obowiązywania promocji czy sposobu ich łączenia się,
  • wybieranie zamienników dla kolejnych pozycji z asortymentu i tworzenie kompletów,
  • wprowadzenie zasad w obiegu dokumentów handlowych (od zapytań ofertowych, przez same oferty i zamówienia, aż po faktury/paragony),
  • realizacja sprzedaży na stanowisku kasowym przy użyciu aplikacji przeznaczonej dla sprzedawców, którzy pracują na ekranach dotykowych,
  • administrowanie płatnościami kontrahentów,
  • wariant fakturowania dostawy towaru o nieustalonej wartości,
  • wymiana elektronicznych dokumentów z dostawcami lub odbiorcami za pomocą mechanizmów EDI (electronic data interchange, czyli elektroniczna wymiana danych),
  • pomoc w sporządzeniu wysyłek towaru do klientów z wykorzystaniem dokumentów transportowych paczek (PC), wysyłek (WYS), awiza dostawy (AWD).
2
Import

Za sprawą Comarch ERP XL istnieje możliwość rejestrowania obrotu towarem, który pochodzi z zagranicy, a także jego wyceny. Chodzi tu nie tylko o rejestrację obrotu towarowego dotyczącego odpraw celnych i dokumentów SAD, lecz także o obrót wewnątrzwspólnotowy.

Pomagają w tym następujące funkcjonalności:

Funkcjonalność modułu Import:

  • całkowita obsługa zakupów zagranicznych, tych importowanych z Unii Europejskiej, jak i spoza niej,
  • tworzenie standardowych dokumentów rejestrujących zakupy zagraniczne, np. zamówienie zakupu, faktura importowa, SAD, faktura wewnętrzna, przyjęcie zewnętrzne,
  • obsługa składu celnego, np. procedury 7100, 4071 oraz rejestracja dokumentów SAD,
  • oszacowanie dodatkowych kosztów, takich jak opłata za transport, pakowanie,
  • kalkulacja należnych opłat (cło, VAT, akcyza).
3
Zamówienia

Główne funkcje modułu:

Funkcjonalność modułu Zamówienia:

  • Profesjonalna realizacja procesu obsługi zamówień, zgodna ze standardami systemów jakości (zachowanie normy ISO), począwszy od ewidencjonowania zapytania ofertowego, oferty, a kolejno zamówienia, będącego źródłem faktury,
  • opcja przetwarzania dokumentów, umożliwiająca pracę na dokumentach w ramach tego samego procesu zakupowego, sprzedażowego lub zakupowo-sprzedażowego,
  • generowanie wielowariantowych ofert sprzedaży,
  • rejestracja zamówień zakupu, sprzedaży oraz zamówień wewnętrznych w przypadku firm wielooddziałowych,
  • rezerwowanie towaru na magazynie w chwili przyjęcia zamówienia, gwarantujące dostępność asortymentu.
4
Wielokanałowa sprzedaż

Do każdego przedsiębiorcy należy podjęcie decyzji na temat optymalnego dla swojej firmy zestawu rozwiązań koniecznych do uruchomienia nowego kanału dystrybucji. Można wybrać bezprowizyjną sprzedaż przez internet w segmentach B2C i B2B albo maksymalne wykorzystanie aplikacji i urządzeń mobilnych.

5
Platforma internetowa B2B

Dzięki narzędziu Comarch B2B użytkownik ma do dyspozycji udogodnienia dla zdalnej obsługi kontaktów z partnerami biznesowymi. Wybrani kontrahenci przy użyciu przeglądarki internetowej otrzymują dostęp do zawsze aktualnej oferty handlowej, która może się różnić w zależności od kontrahenta (np. inne ceny). System natychmiastowo zarejestruje wszystkie akcje wykonane przez klienta po stronie Comarch B2B.

W B2B można:

Funkcjonalność modułu Platforma internetowa B2B:

  • mieć dostęp do oferty przeznaczonej dla konkretnego klienta,
  • wykonywać i zapisywać własne filtry wyszukiwania produktów,
  • zgłaszać reklamacje,
  • składać zapytania dotyczące oferty oraz zamówienia na towary,
  • monitorować stan realizacji zamówień,
  • śledzić stan płatności,
  • weryfikować realizację zgłoszeń reklamacyjnych, serwisowych i produkcyjnych,
  • sprawdzać swoje zakupy (w czasie i wg grup towarów), zamówienia oraz stan aktualnych zobowiązań i otrzymanych rabatów.
6
Elektroniczna wymiana Dokumentów EDI

Comarch ERP XL działa również w kooperacji z najlepszą polską platformą do elektronicznej wymiany dokumentów – Comarch EDI, dzięki której łatwiejsze staje się wysyłanie i przyjmowanie w formie elektronicznej wielu rodzajów dokumentów, jak np. zamówienia czy faktury. Wynikiem tego jest obniżenie wydatków na dokumenty w formie papierowej (wydruki, koszty wysyłki). Co więcej, liczba błędów może znacznie spaść, gdyż pomyłki wynikające z przetwarzania dokumentów lub zakłócenia w kanałach komunikacyjnych zostają eliminowane.

7
Mobile Zarządzanie

Pakiet narzędzi Comarch Mobile powstał z myślą o tych, którzy mają potrzebę działania z dowolnego miejsca. W ofercie znajdują się rozwiązania atrakcyjne nie tylko dla kierowników i dyrektorów kierujących zespołem sprzedaży, lecz także dla pracowników mobilnych, którzy są aktywni poza siedzibą firmy. Aplikacje są szczególnie pomocne w pracy na urządzeniach mobilnych, m.in. smartfonach, tabletach, terminalach przenośnych, co zdecydowanie ułatwia skuteczne wykonywanie obowiązków. Kierownik Sprzedaży to aplikacja wspierająca dyrektorów i kierowników sprzedaży w sprawnym zarządzaniu pracownikami mobilnymi poprzez dostęp do wybranych urządzeń mobilnych.

8
Mobile Sprzedaż

Sprzedaż to aplikacja skierowana do przedstawicieli handlowych oraz osób pracujących w terenie. Szerokie spektrum funkcjonalności pozwala na skuteczną realizację działań, m.in. przeprowadzanie transakcji sprzedaży typu preselling (przyjmowanie zamówień i ofert u klienta) oraz vanselling (realizacja transakcji sprzedaży u klienta). Aplikacja ułatwia też planowanie i późniejszy przebieg wizyt handlowych. W skład wizyty mogą wchodzić dowolne elementy, np.: ankieta, raport konkurencji, raport obecności, wykonanie zdjęć, rozliczanie należności, wydanie materiałów marketingowych, rejestrowanie dokumentu. Pracownik mobilny ma nieustanny wgląd w raporty, dlatego jest w stanie stale sprawdzać i analizować właściwe dane oraz uzyskiwać potrzebne informacje. Do dyspozycji pracownika są raport planu sprzedaży, przybliżający ustalone założenia wraz z podsumowaniem ich stopnia realizacji, oraz raport prowizji, zestawiający poziom sprzedaży danych produktów wraz z oszacowaniem należnej i utraconej prowizji.

9
Sklep internetowy

e-Sklep to nowoczesna platforma, dzięki której samodzielne stworzenie sklepu internetowego staje się możliwe. Co więcej, za sprawą automatycznej komunikacji na linii sklep internetowy – system Comarch ERP XL zostaje do minimum ograniczony wkład pracy związanej z prowadzeniem sklepu.

Funkcjonalność modułu Sklep internetowy:

  • oferta w sklepie internetowym może być przedstawiona w dowolnie wybranej przez użytkownika formie, przy użyciu gotowych szablonów graficznych lub własnej modyfikacji CSS (cascading style sheets, czyli CSS, to język, którym opisywana jest forma prezentacji i wyświetlania stron WWW),
  • udogodnienie w postaci automatycznego przesyłania do systemu Comarch ERP XL zamówień składanych za pośrednictwem sklepu,
  • dostosowanie e-sklepu do urządzeń mobilnych – projektowanie w technologii RWD (responsive web design – RWD – to technika tworzenia stron WWW z uwzględnieniem automatycznego dostosowywania wyglądu i układu strony do rozmiaru ekranu urządzenia),
  • zdjęcia i opisy udostępnione w e-sklepie pobierane są z systemu ERP,
  • współpraca sklepu z porównywarkami cen: Ceneo, Nokaut, Skąpiec, Okazje.info, Google Shopping, Sklepy24,
  • mechanizmy skutecznego pozycjonowania w Google i efektywna promocja w internetowej platformie handlowej wszystko.pl czynią sklep łatwym do znalezienia w sieci,
  • dzięki współpracy z InPost istnieje możliwość wysyłania towaru za pomocą usługi Paczkomaty 24/7,
  • sklep jest zintegrowany z serwisami płatności internetowych: Dotpay, PayU, PayPal, PayByNet, eCard, Przelewy24.pl, mTRANSFER, MultiTransfer,
  • opcja sprzedaży poprzez Allegro,
  • e-Sklep może funkcjonować także jako bezpłatna zakładka na Facebooku.

Wybór systemu

Teraz gdy już miałeś przyjemność zapoznania się z naszymi modelami wdrożeniowymi, ale kompletnie nie wiesz, jaki system ERP wybrać dla swojej działaności, przygotowaliśmy dla Ciebie idealne rozwiązanie. Możemy już na tym etapie pomóc Ci zawęzić zakres poszukiwać odpowiedniego systemu. Dzisiejszy rynek oferuje szereg rozwiązań dla biznesu, w mnogości których nie jest łatwo się odnaleźć. Dlatego prezentujemy poniżej pakiety, które na podstawie wskazanych przez Ciebie parametrów pozwolą wyznaczyć systemy dedykowane określonym modelom firmy.

Pakiety

Jeżeli nie wiesz jeszcze jakiego rozwiązania potrzebujesz, zapoznaj się z naszymi pakietami.
Poniżej znajdują się 3 sugerowane przez nas pakiety. Każdy z nich ostatecznie zostaje przez nas zoptymalizowany po zapoznaniu się z oczekiwaniami firmy.

Branża firmy
Rozmiar firmy

Wycena oprogramowania

Proponujemy Państwu przeprowadzenie indywidualnej wyceny.
Wybierz jakie moduły będą ci potrzebne i uzyskaj najlepszą cenę pakietu.

Skorzystaj z wyceny